Правова допомога

Звіт щодо виконання «Заходів на виконання Антикорупційної програми Київської обласної державної адміністрації на 2017 рік, затвердженої розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 10.03.2017 № 94» 

Відповідно  доручення голови Яготинської районної державної адміністрації  від 23.05.2017 № 37-1 щодо виконання «Заходів на виконання Антикорупційної програми Київської обласної державної адміністрації на 2017 рік, затвердженої розпорядженням голови Київської облдержадміністрації від 10.03.2017 № 94»  управлінням соціального захисту населення Яготинської районної державної адміністрації розроблено та затверджено наказом начальника управління  від 19.04.2017 № 10-04-07 «План заходів управління соціального захисту населення Яготинської районної державної адміністрації спрямованих на запобігання та протидію корупції на 2017 рік».

На  підставі вищевказаного працівниками управління неухильно дотримуються вимоги  Законів України  «Про запобігання корупції», «Про державну службу» та інших нормативно-правових актів антикорупційного характеру.   Забезпечується  невідкладний та об’єктивний розгляд звернень підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців, органів місцевого самоврядування і громадян  щодо фактів корупції.

         Призначення державних соціальних допомог, пільг та субсидій на житлово-комунальні послуги здійснюються вчасно та в повному обсязі.

         В період з січня по травень поточного року працівниками управління соціального захисту населення своєчасно подані декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік.

         Забезпечується суворе дотримання процедури конкурсного добору кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців. Оголошення  про проведення конкурсу публікується у засобах масової інформації та розміщується на офіційному веб-сайті  Національного агентства України з питань державної служби та Яготинської районної державної адміністрації.

         В липні 2017 року планується проведення навчання із спеціалістами управління з питань вивчення положень Закону України «Про запобігання корупції».

         Щомісяця надсилаються органам юстиції перелік актів, прийнятих протягом місяця для проведення перевірки додержання законодавства про державну реєстрації нормативно-правових актів.

         Систематично проводиться роз’яснювальна робота серед населення району, в тому числі у засобах масової інформації, з питань надання державної соціальної допомоги, компенсації, пільг, тощо.

         Щомісяця  висвітлюється робота управління на офіційному сайті Яготинської райдержадміністрації.

         Постійно перевіряється достовірність та повнота інформації про доходи і майновий стан осіб, які входять до складу сімей, що звертаються за призначенням державної соціальної допомоги. Здійснюються вибіркові перевірки особових справ одержувач вів соціальної допомоги за рішенням керівника управління.

 

 

Профілактика захворювань

в дошкільних навчальних закладах

 

16 грудня 2016 року методистом РМК відділу освіту Яготинської районної державної адміністрації Миненок О.В. на базі ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу № 4 «Пролісок» проведено засідання районного методичного об’єднання старших медичних сестер дошкільних навчальних закладів на тему: «Комплексна профілактика захворювань в дошкільних закладах».

Оздоровча спрямованість навчально – виховного процесу, зумовлена проблемами сьогодення , оскільки здоров’я дитини  слугує базисом її виховання, навчання й розвитку.  Зважаючи  на це, одним з основних завдань, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» є  - збереження та зміцнення фізичного, психічного  й духовного здоров’я дитини.  Як проходить комплексна профілактика застудних  захворювань у дошкільному закладі  поділилася досвідом роботи старша медична сестра ДНЗ № 4 «Пролісок» Н.О.Царинок. Тісну співпрацю всього колективу «Проліска» учасники засідання мали змогу побачити підчас пізнавальної розваги з валеології  для дітей середньої групи «Урок здоров’я у лісовій школі» (вихователь Іванець Н.Ф.), де діти показали свої знання про лікарські рослини  та користь вживання вітамінів, які ростуть навколо нас. Дошкільнята зустрілися з лікарем Айболитом, (вихователь  Сільвестрова Ю.В. ) та Півником який неслухався мами курочки (Балакан С.О. та Нікітенко Т.А.). Цікаво практичний психолог  Н.П. Шумілова провела фрагмент арттерапії  з медичними сестрами «Шифонові мрії».

До уваги старших медичних сестер  були представленні інформаційні стенди про те як проводиться робота з профілактики застудних захворювань в дошкільному  закладі – це   й кисневі коктейлі, полоскання горла морською сіллю, споживання лимону та цибулі.

Всі учаснику заходу отримали масу задоволення та багато корисної та цікавої інформації яку можна буде запровадити у своїх закладах.

Комплексна профілактика застудних захворювань передбачає не лише оздоровчо – профілактичні  заходи в дошкільному навчальному закладі ,а й удома. Такий підхід дасть змогу не лише запобігти подальшим захворюванням, а й оздоровити організм дитини в цілому.

В ході засідання прийняті методичні рекомендації щодо забезпечення профілактичних заходів з попередження захворюваності дітей дошкільного віку.

 

ПРАВОВА ДОПОМОГА МЕШКАНЦЯМ КИЇВЩИНИ

Відповіді на запитання підготовлено Обласною робочою групою з питань надання правової допомоги учасникам АТО під керівництвом заступника голови Київської обласної державної адміністрації Дмитра Христюка.

1. Як отримати посвідчення учасника бойових дій військовослужбовцям, які брали участь в АТО?

Нормативно-правовий акт

постанова Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 413 «Про затвердження Порядку надання статусу учасника бойових дій особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення»;

Хто подає документи на

отримання посвідчення учасника бойових дій

 

 

 

 

 

 

 

 

Для надання статусу учасника бойових дій у місячний строк після завершення особами виконання завдань антитерористичної операції в районах її проведення необхідно подати на розгляд комісії Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій такі документи

військовослужбовці (резервісти,   військовозобов’язані) та працівники Збройних Сил України, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Деацівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, ДСНС, ДПтС, військовиржспецтрансслужби, особам рядового і начальницького складу, військовослужбовцям, працівникам МВС, Управління державної охорони, Держспецзв’язку, ДСНС, ДПтС, військових формувань командири (начальники) військових частин (органів, підрозділів) або інші керівники установ, закладів;

 

- довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України;

- витяги із наказів по стройовій частині про вибуття (прибуття) до військової частини після виконання завдань антитерористичної операції;

- витяги із наказів по стройовій частині першого заступника керівника Антитерористичного центру (командира сектору) про прибуття для виконання завдань антитерористичної операції та вибуття до місця постійної дислокації;

-   копії посвідчень про відрядження (в разі їх наявності);

- копії документів про отримання поранень;                                       - список військовослужбовців військової частини Збройних Сил України, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь у антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах проведення антитерористичної операції;*             - згода на збір та обробку персональних даних ,згідно вимоги статті 6 Закону України «Про захист персональних даних» та статті 7 Закону України «Про доступ до публічної інформації», разом з усіма документами;                                                                          - копія першої сторінки паспорта громадянина України (надається з метою уникнення помилкового написання прізвища, ім'я та по-батькові).

писок складається в алфавітному порядку та надається в паперовому і електронному вигляді разом з відповідними документами на адресу:03168, м. Київ, 168, Повітрофлотський пр-т, 6, Департамент кадрової політики Міністерства оборони України. Також список в електронному вигляді Microsoft Excel (версія 97-2003) надсилається на автоматизовану систему управління Збройних Сил України «Дніпро» (за наявністю) на адресуDeg_dkp@dod.ua. В графі Примітка вищезазначеного списку особам, які мають статус учасника бойових дій необхідно зазначити «Учасник бойових дій з інших підстав».

             Копії наданих документів повинні бути завірені підписом командира (начальника) військової частини (органу, підрозділу, установи, закладу) та скріплені гербовою печаткою.

             Учасники антитерористичної операції, звільнені з військової служби, документи подають через комісії обласних військових комісаріатів та міського військового комісаріату міста Києва.

             Всі документи, які подаються до комісії Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій передаються до архівних установ України для тривалого (до 50 років включно) зберігання. Для їх оформлення використовувати аркуші паперу формату А4 (210×297 міліметрів). Документи повинні мати поля: не менше 30-35 міліметрів — ліве; 10-15 міліметрів — праве; 20-25 міліметрів верхнє та нижнє.

             Комісія Міністерства оборони України з питань визначення учасників бойових дій вивчає документи і направляє їх на розгляд до міжвідомчої комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасників бойових дій, а у разі відсутності підстав, які підтверджуються документами, повертає їх до військових частин (органів, підрозділів), установ, закладів з метою подальшого доопрацювання.

 

2. Як стати на квартирний облік особам, які не мають власного житла?

Хто має право на отримання житла з державного і громадського фондів

Відповідно до ст. 31 Житлового кодексу України таким право наділені громадяни, які потребують поліпшення житлових умов. Водночас скористатися цим правом вони можуть лише після досягнення 18 років - ті, що одружилися або влаштовувалися на роботу у передбачених законом випадках до досягнення вісімнадцятирічного віку, мають таке право з часу одруження або влаштування на роботу. Неповнолітні (віком від п'ятнадцяти до вісімнадцяти років) здійснюють право на одержання жилого приміщення за згодою батьків або піклувальників.

Кого і коли визнають особою, яка потребує поліпшення житлових умов

Такими визнають осіб, які:

1) забезпечені жилою площею нижче рівня, що визначений виконавчими комітетами обласних, Київською та Севастопольською міською радою разом з радами профспілок.

2) проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам;

3) хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв'язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім'ї.

4) проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;

5) які проживають тривалий час за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;

6) які проживають у гуртожитках;

7) які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім'ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати).

Тими, що потребують поліпшення житлових умов визнаються також громадяни, які проживають у комунальних чи невпорядкованих стосовно умов даного населеного пункту квартирах: особи, які належать до інвалідів війни; особи, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (стаття 10); Герої Радянського Союзу, Герої Соціалістичної Праці, особи, нагороджені орденами Слави, Трудової Слави, "За службу Батьківщині у Збройних Силах СРСР" усіх трьох ступенів; учасники бойових дій та учасники війни; працівники, які тривалий час сумлінно пропрацювали на одному підприємстві, в установі, організації.

Хто веде облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов

виконавчі комітети органів місцевого самоврядування по місцю реєстрації громадянина. Також облік можуть вести і по місцю праці, але у випадку якщо підприємство, установа, організація мають житловий фонд і ведуть житлове будівництво або приймають дольову участь в житловому будівництві. Водночас при бажанні такі особи можуть ставати на квартирний облік і по місцю проживання.

Де і як стати на облік

Громадян беруть на облік, як тих, хто потребує поліпшення житлових умов:

1) по місцю проживання – виконавчий комітет органу місцевого самоврядування при участі громадської комісії з житлових питань, яка створюється при такому виконавчому комітетові;

2) по місцю роботи – за загальним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації або органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету. При цьому беруться до уваги рекомендації трудового колективу. Рішення про встановлення на облік громадянина, як такого, що потребує покращення житлових умов затверджує виконавчий комітет місцевої ради.

Чи можуть отримати житло від держави особи, які не перебувають на обліку, як ті, що потребують покращення житлових умов

Відповідно до ст. 42 Житлового кодексу жилі приміщення надаються тільки громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов. Водночас є певні виключення. До таких відносять ситуації коли:

1) особа має право на позачергове забезпечення житлом відповідно до ст. 46 Житлового кодексу;

2) у квартирі, в якій проживають два або більше наймачів, звільнилось неізольоване житлове приміщення (воно надається наймачу сусіднього приміщення);

3) ізольоване житлове приміщення, звільняється у квартирі, в якій проживають два або більше наймачів, за проханням наймача, який проживає в цій квартирі і потребує покращення житлових умов, надається йому.

4) наймач, який займає житлову площу, яка є більшою встановлених норм, з погодженням членів сім’ї вимагає від виконавчого комітету або від підприємства (в залежності від належності житлового будинку) надати йому у встановленому порядку житлове приміщення меншого розміру замість того, яке він займає зараз.

5) наймачу і членам його родини з їх згоди і з згоди наймодавця надано в постійне користування інше житлове приміщення замість надання житлового приміщення на час проведення капітального ремонту житлового будинку;

6) житлове приміщення, яке займають наймач і члени його сім’ї, в результаті капітального ремонту не може бути збережено або суттєво збільшиться, і у наймача виникне надлишок житлової площі. В цьому випадку їм має бути надано інше житлове приміщення до початку капітального ремонту.

7) громадян виселяють з житлового будинку державного і громадського житлового фонду з наданням іншого житлового приміщення у зв’язку із тим, що будинок, в якому знаходиться житлове приміщення підлягає зносу; будинку (житловому приміщенню загрожує обвал або він підлягає переобладнанню в нежитловий;

8) офіцерів, прапорщиків і мічманів, військовослужбовців надстрокової служби Збройних Сил СРСР і прирівняних до них осіб, звільнених з дійсної військової служби у відставку або в запас, а також осіб, які проживають разом з ними, виселяють з займаних ними жилих приміщень у військових містечках з наданням іншого благоустроєного жилого приміщення.

9) з наданням іншого житлового приміщення виселяють:

- робітників і службовців (разом з проживаючими з ними особами), що припинили трудові відносини з підприємствами, установами, організаціями найважливіших галузей народного господарства, які надали жиле приміщення, у зв'язку із звільненням за власним бажанням без поважних причин, або за порушення трудової дисципліни, або за вчинення злочину.

- громадян, які одержали жилі приміщення в будинках колгоспів, якщо вони виключені з членів колгоспу або вийшли з колгоспу за власним бажанням;

- громадян, позбавлених батьківських прав, якщо вони проживають спільно з дітьми, відносно яких позбавлені батьківських прав.

Які є норми житлової площі

Існуюча норма житлової площі в Україні складає 13,65 кв. м. на одну особу (ст. 47 Житловий кодекс). Житлове приміщення може бути надано із перевищенням норми жилої площі, якщо воно становить одну кімнату (однокімнатну квартиру) або призначене для осіб різної статі.

 

3. Як призначається допомога одиноким матерям?

             Поняття "одинока мати" визначається чинним законодавством України по різному, і застосовується в залежності від того, на які правовідносини воно поширюється.   Перш за все, гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім’ї, її доходів та віку дітей встановлено Законом України "Про державну допомогу сім’ям з дітьми". Відповідно до цього Закону призначається такий вид державної допомоги сім’ям з дітьми як, зокрема, допомога на дітей одиноким матерям. Так, право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновителі, якщо у свідоцтві про народження дитини (рішенні про усиновлення дитини) відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку державним органом реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновителя) дитини. Крім того, право на таку допомогу мають вдови та вдівці з дітьми, мати (батько) дітей у разі смерті одного з батьків, шлюб між якими було розірвано до дня смерті, які не одержують на них пенсію в разі втрати годувальника або державну соціальну допомогу. У разі якщо одинока мати, одинокий усиновитель (вдова, вдівець), мати (батько) у разі смерті одного з батьків, шлюб між якими було розірвано до дня смерті уклали шлюб, то за ними зберігається право на отримання допомоги на дітей, які народилися чи були усиновлені до шлюбу, за умови якщо ці діти не були усиновлені чоловіком (дружиною).

Нормативно-правовий акт →       Порядок призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1751.

Призначається →    - за наявності відповідної довідки державного органу реєстрації актів цивільного стану про підстави внесення до книги реєстрації народжень відомостей про батька (матір) дитини; - незалежно від одержання на дітей інших видів допомоги;                                                                     - призначається одиноким матерям, одиноким усиновителям (вдовам, вдівцям), матерям (батькам) у разі смерті одного з батьків, шлюб між якими було розірвано до дня смерті, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою у вищих навчальних закладах I - IV рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладах, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років);   - надається у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 30 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Перелік документів, які необхідні для призначення допомоги на дітей одиноким матерям   та подаються до органу праці та соціального захисту населення за місцем проживання → заява про призначення допомоги, що складається за формою, затвердженою Мінпраці; довідка державного органу реєстрації актів цивільного стану про підстави внесення до книги реєстрації народжень відомостей про батька дитини; копія свідоцтва про народження дитини; довідка про проживання дитини з матір’ю, видана за місцем проживання сім’ї.

Додаткова інформація за тел.: 286-87-80.